Brněnské Dolní nádraží

Brněnské Dolní nádraží bylo uvedeno do provozu 2. ledna 1856 jako koncové nádraží Brněnsko-rosické dráhy. Roku 1887 už bylo nádraží průjezdné na sever do Židenic a dál. Od 30 let 20.století je s ním počítáno jako s novým brněnským hlavním nádražím. A od prosince 2018 na něm po dobu jeden a půl roku stavěla více jak polovina všech vlaků v Brně. Za novým, ale provizorním, perónem jsou ještě původní koleje. Ty dnes mizí.

Mizející koleje

Doporučuji

Brno dolní nádraží

Brno dolní nádraží je takové podivné nádraží. Je a současně není. Vzniklo už před více jak sto lety, ale posledních několik desetiletí na něm osobní vlaky nezastavovaly. Až teď. Při výlukách dosluhujícího horního (hlavního) nádraží. Tady je popis a hodnocení Dolního nádrží.

Brno hlavní nádraží je velkým dopravním uzlem na trati z Vídně na Českou Třebovou a dál do Čech. Začíná tu trať Na Tišnov a Žďár nad Sázavou, trať na Vyškov a Ostravu. Začíná zde i trať směr Slavkov, Brankovice a Veselí nad Moravou. Obrovskému množství vlaků nádraží už dávno nevyhovuje. Je přeplněné lidmi a často dva vlaky stojí na jedné koleji. Tady je popis a hodnocení hlavního Brněnského nádraží.

x